
Етика: що означає «не завдавати шкоди»
Борис Іванченко у 1972 році зняв фільм — «Пропала грамота», а у нас у 2022 році, що не день, то пропала етика.
Тож, я вам дещо процитую:


Ці правила призначені, щоб захистити постраждалих (свідків) від додаткової травми та врахувати специфічний характер злочинів, пов’язаних із сексуальним насильством, зокрема за своєю суттю примусові обставини, у яких вони були вчинені.
Вони розроблені, щоб захистити постраждалих від неналежних, явно агресивних та принизливих методів допитів

Ключовий етичний принцип, що лежить в основі документування сексуального насильства, пов’язаного з конфліктом та звірствами, — зобов’язання, щонайменше, не завдавати шкоди. Це означає, що спеціалісти-практики повинні повністю усвідомлювати можливі негативні наслідки від документування свідчень на постраждалих та інших свідків, ширшу спільноту та самих слідчих; бути готовими до шкоди, яку можуть завдати такі наслідки; вжити заходів, щоб запобігти такій шкоді або мінімізувати її.

Це, в першу чергу, означає повагу та підтримку потерпілих.

- додаткової серйозної шкоди можуть завдати: невідповідні чи неадекватні послуги та реагування органів охорони здоров’я, поліції та правосуддя; члени сім’ї чи спільноти, які не підтримують постраждалих і навіть можуть піддавати їх остракізму, звинувачувати чи карати;
- особливої шкоди можуть завдати спроби документування з боку погано навчених, не підготовлених або таких спеціалістів, які керуються лише результатами та не вважають потерпілого пріоритетним у своєму підході, не планують належним чином свої оперативні заходи та не застосовують стратегії зменшення потенційної шкоди

Це означає забезпечення у процесі пріоритету їх потреб та прохань, особливо коли йдеться про питання безпеки.
Знаєте що я процитувала? — Міжнародний протокол із документування та розслідування сексуального насильства в конфлікті (2017)
тобто, це той самий Протокол, про який я згадую знов і знов, коли говорю про етичне ставлення до тих, хто постраждав від сексуальних злочинів, від тортур, від інших форм насильства;
це 320 сторінок, на яких описано, як саме потрібно збирати докази, освітлювати ці теми у інфопросторі і що робити за для того, щоб знизити ризики завдання додаткової шкоди тим, хто вижили після скоєних над нами актів насильства.
Я маю надію, що цей Протокол є у моїх колег, які під час повномасштабного вторгнення РФ в Україну займаються питаннями допомоги та / або опитування та збору доказів,
і що він не тільки у вас є, а ви хоч раз його відривали
(бо інакше я не дуже розумію, яким чином ви надавали й у минулому психологічну підтримку постраждалим від насильства)
На мою думку, ми маємо говорити про етику,
за для того, щоб у не виникало домислів та різночитань, і нарешті сформулювалось та кристалізувалось на особистому та професійному рівні розуміння гуманістичного ставлення до постраждалих, та того, як саме працює нульова толерантність до насильства, будь то побутового, будь то сексуального, будь то тероризму чи геноциду.
Інакше, ми й наділі будемо мати справу зі спрутом під назвою «культура насильства», що довгий час вважалося нормою, та (нажаль) все ще пронизує різні рівні та сфери соціальної, політичної, юридичної, культурної, психологічної (та іншої) взаємодії та характеризується подвійними стандартами, вправним володінням прийомами зміщення акцентів з реальної відповідальності з боку агресора, спробами гуманізації злочинів, підґрунтя яких не що інше як нездорове втілення потреб у владі та контролі, змаганням у кількості жертв та інших наративах, що відповідають «скрепам» тоталітарного режиму
*Нижче залишу два посилання




Comments for this post are closed.